top of page

Boží nástroje: Pero


Bůh rád píše. Je to jeden ze základních způsobů, jak sám sebe vyjádřil člověku. On a Slovo jsou jedno. Ježíš psal do písku, a to změnilo celou okolní atmosféru, náboženské rozhořčení a postoje lidí (Jan 8:6).


Celé požehnání Bible, kterou máme, je založeno na písařích. Na těch, kteří uměli popsat, co Bůh chtěl. O jejich životě, o jejich zkušenosti s Bohem, svědectví, zjevení, postoje, principy, od historických událostí až po vnitřní myšlenky. A toto je pro nás užitečné k učení, usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti, abychom byli připraveni k předurčeným skutkům (2Tim 3:16-17 + Ex 24:12).


Bible je deníkem Božího lidu. Jsou tam popsané příklady k napomenutí (1Kor 10:11), písně k uctívání Boha, k vylití své duše (Žalmy), ale i písně k zapamatování událostí (Dt 31:22), dokonce i Boží píseň (Ámos 5:1), žaloby, žádosti o spravedlnost (Ezd 4:6), činy a učení Ježíše (Luk 23:38 + Jan 21:25), zjevení a tajemství (Ef 3:3), napomenutí (Žd 13:22), spasení a povzbuzení (Ju 1:3), památné zápisy (Ezd 6:2), básně a milostné dopisy (Píseň Písní), zákony (Exodus 20), popisy, příběhy, rady, poznání a proroctví. Mnohá svědectví o tom, jak poznat Boha a jak poznat sebe.


Vždyť jsem ti napsal třicatero s radami a poznáním. (Přísloví 22:20)

Bůh píše svým prstem na kamenné desky (Ex 31,18), na zeď (Da 5:5), ale hlavně na srdce a mysli lidí (Žd 8:10 + Žd 10:16). My jsme Božím papírem, zápisem, deníkem, knihou. Píše na nás jméno našeho Boha (Zj 3:12 + 2Kor 3:3).


Co je tedy pero? Je to prst Boží (Lk 11:20 + 2Kor 3:3), Duch svatý, který vypaluje na naše srdce Boží zjevení a poznání. Sám Bůh píše do našeho nitra, do naší bytosti. On si nás popisuje. Dokonce o nás už i psal (Žd 10:7). A také momentálně píše jednu zvláštní knihu, ve které chci mít napsané své jméno až na věčnost. Je to Kniha života (Ex 32:32).


Co pro Boha bylo důležité zapsat. Boží příkaz: “Napiš!”

VERŠ

KAM

CO

hůl

jméno

veřeje domu a brány

příkazy, Boží slova, zákon Boží

nabílené kameny vápnem

slova zákona Božího

tabulka srdce

milosrdenství a věrnost

velká tabule

jméno syna, proroctví

ruka

vlastnictví Hospodina, Hospodinův

svitek

slova, která k němu Bůh mluvil o národech

dřeva

prorocky - jména

tabulky

vidění (zřetelně)

srdce

zákony Boží

srdce + mysl

Boží zákony

Boží slova z vidění

vidění, proroctví

rodokmeny

Bůh rád popisuje věci. Jsou popsané brány v novém Jeruzalémě (Zj 21:12), různé součásti chrámu měly na sobě nápisy (Ex 28:36), nevěstka má své jméno napsané na čele (Zj 17:5), také jednou dostaneme bílý kamének s novým jménem (Zj 2:17), dokonce byl i nápis na Ježíšově kříži (Luk 23:38).


Chvíli poté, co jsem uvěřila, mi došlo, že si nezapamatuji vše, co mi Bůh ukazuje, tak jsem si to začala psát. Deníky si píšu dodnes, a nepřestanu s tím, protože je to způsob, jak

  • se naučit “vyndat” to, co přijímám, co mě Bůh učí, uchopit Boží jednání, zjevení, jeho vedení, a jak ho popsat (když popisuješ věci, musíš tomu dát konkrétní slova, souvislost, proces, zpětnou vazbu, poučení…)

  • vidět věci ve svém životě s přehledem a souvislostí, v kontextu (většinou zpětně zjišťuji, že mě Bůh připravoval na to, co se potom stalo)

  • se povzbudit během zlých dní, posílit v bojích, roznítit víru

  • zjistit, zda jsou věci z minulosti v mém srdci uzdravené, když se k nim vracím, zda ve mně nezpůsobují negativní rozbouřené, hořké, zraněné emoce

  • udržet svoji vděčnost Bohu za to, co dělá v mém životě

  • zůstávat v naději, že Bůh mě někam vede, má se mnou plán, někam spolu směřujeme, ještě to není všechno…

  • požehnat někoho jiného (Žalm 102:19 Toto je zapsáno pro budoucí pokolení.)

  • vidět prorocké jednání

Mám spoustu různých deníků. Mám psané deníky o osobních zjeveních a vedení Ducha svatého, zapisuji si rozšířené porozumění biblických veršů, mám modlitební deník s datumy a jmény lidí, za které se přimlouvám, mám kreslené modlitby ke konkrétním lidem, za které se pravidelně modlím, mám obrázkové modlitební přímluvy udělané v PowerPointu, mám deníky s vypsanými celými modlitbami, mám dopisy, zamilovaná psaníčka, která jsem napsala Bohu. Píšu básně, písně, hesla, citáty, výpisky z kázání a knih… Psaní je moje srdeční záležitost, protože moje srdce je celé popsané:


Ukazují, projevují, že mají dílo zákona napsané ve svých srdcích. (Římanům 2:15)








19 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page