top of page

Modlitby proti duchu sentimentu


Většinou lidé pod tímto duchem o tom nemají ani páru. Vůbec netuší, že překrucují Boží lásku. Vůbec to nechápou. Doporučuji se modlit nějak takto:


Otče, ve jménu Ježíše tě prosím, zjev mi, pokud jednám pod duchem sentimentu, pokud ho mám ve svém životě, ale jsem vůči němu slepý/á. Ukaž mi to, prohledej mě, prozkoumej mě, usvědči mě, pročisti mě, změň mě. Prosím, nenech mě v oklamání, ukaž mi pravdu a skrze poznání pravdy mě osvoboď.


Pokání:

Pane, prosím, odpusť mi:

- kdykoliv jsem jednal/a pod duchem sentimentu a myslel/a si, že je to Duch svatý

- kdykoliv jsem vyjadřoval/a svoji lásku namísto Boží lásky, kdykoliv jsem zaměňoval/a tvoji nádhernou lásku za omezenou sentimentální duševní lásku

- kdykoliv jsem pochleboval/a lidem, aby mě přijali, abych se jim líbil/a, aby mě měli rádi

- kdykoliv jsem si myslel/a, že pomáhám lidem, ale nebylo to z tvojí lásky, z tvého ducha, z tvojí moudrosti

- kdykoliv jsem prosazoval/a sam/a sebe a chtěl/a být středem pozornosti

- kdykoliv jsem se v ostatních snažil/a vzbudit soucit se mnou

- kdykoliv jsem využil/a můj zdravotní nebo duševní stav, aby mě lidé litovali a nadstandartně mi pomáhali a starali se o mne, protože jsem chtěl/a, aby mi vyjadřovali lásku, kterou jsem měl/a získat od tebe, a protože jsem je tak chtěl/a k sobě přilákat

- kdykoliv jsem jednala tak, aby mě přijímali lidé a dávali mi svoji pozornost

- kdykoliv jsem si myslel/a, že miluji více, než ostatní

- kdykoliv jsem litoval/a jinou duši svojí neposvěcenou duší, kdykoliv jsem pomáhal/a jiné duši skrze svoji starou duši, kdykoliv jsem takto někomu radil/a, vedl/a, modlil/a se, předváděl/a se, strhával/a na sebe pozornost

- kdykoliv jsem zastavil/a tvoji práci v ostatních lidech tím, že jsem ji rozmělnil/a sentimentem

- kdykoliv jsem prohlašoval/a zlo za dobro a obráceně

- kdykoliv jsem se otevíral/a cizímu ohni, cizím pocitům, cizím viděním, cizímu soucitu, co nebyly z tebe, kdykoliv jsem se jimi nechala vést a prohlašovala to za Boží vedení

- kdykoliv mi pravda Božího slova připadala příliš tvrdá a v nesouladu s Boží láskou

- kdykoliv jsem zaměnila usvědčení Ducha svatého za odsouzení těch, kteří mne napomínali, vedli z tohoto pouta, upozorňovali na můj hřích, na moji duševnost a tělesnost


Ve jménu Ježíše se vzdávám ducha sentimentu, odmítám ho ve svém životě.

Říkám ti: Odejdi z mého života, můj život patří Ježíši Kristu.


Otče, zjev mi, prosím, tvoji pravou lásku. Ukaž mi ji. Ty jsi řekl, že byla vylita do mého srdce (Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán. Ř 5:5). Chci ji poznat, chci ji zažívat, chci ji pravdivě vyjadřovat. Nauč mě milovat tvojí láskou

a uzdrav moji zraněnou duši, to staré odmítnutí, nelásku, všechno to, co otevřelo duchu sentimentu dveře do mého života. Ať moje duše hledá uspokojení v tobě, ne v pozornosti lidí, ne od lidí. Moje uspokojení, moje utěšení je v tobě. Rozhoduji se přestat hledat lidskou lásku, chci upřímně hledat tvoji lásku, abych ji mohl/a rozdávat.


Bože, naplň mě Ježíšovým soucitem. Dej mi tvůj dar povzbuzování, už nechci tuto ubohou náhradu. Učiň mě zdrojem tvojí lásky, ať plynou řeky tvojí lásky z mého nitra, učiň mě chodícím povzbuzením skrze poznání tvého Slova.


Děkuji za tvoje odpuštění skrze Ježíšovu oběť na kříži, a za proměnu, kterou dokáže v člověku učinit pouze Duch svatý. Amen!













19 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page